Murat Büyükerk, CEO al Arctic: Accesul bun la pieţe diverse şi costul moderat al forţei de muncă sunt punctele forte ale României. Ele trebuie susţinute însă de o tranziţie mai rapidă la Industry 4.0 şi chiar 5.0
♦ Arctic este cel mai mare producător local de electrocasnice, cu două fabrici în judeţul Dâmboviţa ♦ Cu o istorie de peste o jumătate de secol, Arctic face parte din grupul turc Arçelik din 2002, perioadă în care atât cifra de afaceri, cât şi capacitatea de producţie au crescut semnificativ ♦ Compania a investit peste 320 de milioane de euro în România.
Poziţia strategică a României, la intersecţia mai multor pieţe, este un atu pentru ţară, alături de forţa de muncă specializată şi competitivă, spune Murat Büyükerk, chief executive officer, Arctic, cel mai mare producător local de electrocasnice.
„Românii învaţă şi se adaptează rapid, un punct forte major în contextul actual. Locaţia favorabilă, accesul bun la pieţe diverse şi costul moderat al forţei de muncă sunt punctele sale forte, care trebuie susţinute însă de o tranziţie mai rapidă la Industry 4.0 şi chiar la Industry 5.0.“
România este foarte competitivă în ceea ce priveşte capitalul uman calificat şi infrastructura digitală, dar piaţa locală trebuie să prioritizeze în continuare transformarea sa digitală, adaugă executivul.