Jagoda Gwardys-Zientara, CFO al Carrefour România: Suntem optimişti pentru 2022, dar redresarea economică depinde de capacitatea autorităţilor de a controla pandemia fără a impune restricţii dure activităţilor economice
♦ Grupul francez Carrefour are pe plan local 365 de magazine offline sub mai multe formate ♦ Compania este de altfel retailerul care acoperă cele mai multe segmente din piaţă, având hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, un mix de discount şi cash&carry, dar şi operaţiuni online şi platforma de livrare Bringo ♦ În termeni de business, gigantul din Hexagon are în România afaceri cumulate de peste 12,7 mld. lei, fiind pe locul trei în piaţă, după Lidl şi Kaufland, conform datelor pe 2020, cele mai recente.
Retailerul francez Carrefour, prezent pe plan local din 2001, a deschis anul trecut trei hipermarketuri, un supermarket şi 23 de magazine de proximitate modernă, ajungând la un total de 365 de unităţi în România. Aceste date se referă doar la inaugurările de noi spaţii de vânzare, însă compania a şi închis o serie de unităţi în 2021, este vorba de peste 30 de magazine, conform calculelor ZF ce ţin cont de faptul că la finalul anului 2020 erau 369 de puncte de vânzare offline în România. Oficialii Carrefour nu oferă însă cifrele privind închiderile.
Jagoda Gwardys-Zientara, CFO al Carrefour România, spune că înainte de a lua decizia privind deschiderea unui nou magazin, precum şi în mod regulat, pentru a verifica performanţa magazinelor existente, compania efectuează o analiză amănunţită pentru evaluarea profilului consumatorului din zonă, a concurenţei, a puterii de cumpărare şi a multor alte lucruri, inclusiv a unor indicatori care pot fluctua uşor.