Ce oportunităţi văd managerii români în economie pentru perioada următoare: creşterea cererii în domeniul lor de activitate şi diversificarea se află în top
♦ Între oportunităţi se mai regăsesc şi digitalizarea, expansiunea pe pieţele internaţionale, inovarea şi chiar falimentul competitorilor.
Creşterea cererii în domeniul în care activează, diversificarea activităţii şi a produselor, investiţiile şi fondurile europene, alături de banii promişi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sunt principalele oportunităţi pe care le identifică în perioada următoare managerii care au răspuns celui mai recent chestionar Confidex, realizat de Impetum Group. Între oportunităţi se mai regăsesc şi digitalizarea, expansiunea pe pieţele internaţionale, inovarea şi chiar falimentul competitorilor. În acelaşi timp, 12% dintre executivi şi antreprenori nu văd nicio oportunitate la orizont.
„Comparativ cu ediţiile anterioare ale studiului, avem o ierarhie a oportunităţilor identificate de manageri: domeniile în care activează anumite companii au cunoscut creşteri importante, a crescut cererea pentru produsele pe care le aveau; alte companii au profitat de această perioadă pentru a-şi diversifica gama de produse sau a se extinde pe alte pieţe; PNRR şi celelalte fonduri europene reprezintă de asemenea o oportunitate importantă pentru companii în perioada următoare“, spun reprezentanţii Confidex.
Indicele Confidex, un indicator iniţiat de grupul Impetum pentru a măsura încrederea managerilor români în economie, a ajuns la 41 conform ultimelor studii, o scădere abruptă de la 47 la ediţia anterioară.