Walter Friedl, managing partner Lacerta: Estimăm că vom încheia anul cu cifre similare celor din 2020. Am început bine, dar pe final de an consumul în HoReCa a scăzut, iar evenimente nu s-au mai organizat. Producătorul vinurilor Lacerta deţine 82 de hectare de viţă de vie în zona Dealu Mare din apropiere de Bucureşti

Autor: Cristina Roşca 29.11.2021

♦ Crama, operată de firma Fine Wine Lacerta, a obţinut în 2020, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 4,9 mil. lei, minus 24%.

Walter Friedl, managing partner al producătorului de vin Lacerta, spune că 2020, primul an marcat de pandemia de COVID-19, a fost dificil pentru că companie pentru că au fost patru luni fără vânzări. El face referire la lunile de lockdown şi perioada adiacentă. În ceea ce priveşte 2021, anul a început bine, dar din toamnă lucrurile stau diferit odată cu instaurarea noilor restricţii ca urmare a valului patru. Astfel, lipsa evenimentelor şi vânzările reduse în HoReCa vor afecta vânzările cramei.

„Per total, ne aşteptăm să avem cifre similare celor din 2020. Consumul din segmentul premium a scăzut, clienţii se orientează către produse mai ieftine.“

Totuşi, există şi veşti bune. În ceea ce priveşte segmentul corporate, lucrurile stau bine, vânzările fiind similare celor din 2019, companiile o duc bine, spune antreprenorul. Totodată, pentru că românii nu mai călătoresc la fel de mult peste hotare, ei s-au reorientat către piaţa locală, astfel că vizitele la cramă au crescut. Amplasată în zona viticolă Dealu Mare de lângă Bucureşti, Lacerta a mizat încă de la început pe turism viticol după modelul din Occident.