Importatorul cafelei Jacobs şi-a majorat afacerile cu 11,5% în 2020, ajungând la 442 mil. lei, şi a revenit pe profit

Autor: Laurentiu Cotu 31.10.2021

Jacobs Douwe Egberts Ro, filiala locală a grupului cu acelaşi nume, a raportat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 442 mil. lei (91,7 mil. euro), în creştere cu 11,5% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Astfel, compania marchează un nou an de creştere, în condiţiile în care com­petiţia este tot mai acerbă, atât în ceea ce priveşte numărul de branduri de pe piaţă, cât şi multi­tudinea de noi modalităţi de pre­parare a cafelei. Jacobs Douwe Egberts Ro a revenit anul trecut pe profit, cu un câştig net de 1,5 mil. lei (316.000 de euro), de la o pierdere netă de peste 1,6 mil. lei (344.000 de euro) în 2019. Compania a ajuns anul trecut un număr mediu de 94 de angajaţi.

Jacobs Douwe Egberts Ro, companie înfiinţată în anul 2015, a rezultat în urma fuziunii de la nivel mondial a diviziei de cafea a giganţilor Mondelez şi D.E. Master Blenders. Practic, Mondelez România a transferat brandurile de cafea, dar şi activităţile care ţin de acestea către Jacobs Douwe Egberts Ro. Mon­delez a rămas cu brandurile de dulciuri, gumă de mestecat şi biscuitţi precum Milka, Poiana, Tuc, Trident şi Oreo. În plus, Jacobs Douwe Egberts a luat şi o parte din angajaţii care se ocupau de divizia de cafea a Mondelez.

La nivel internaţional, Jacobs Douwe Egberts activează în peste 100 de ţări cu branduri precum Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, Douwe Egberts sau Pilao & Gevalia. Consumul anual de cafea în România se situează la circa 2,5 kilograme de cafea per capita, ţara aflându-se pe ultimele locuri în Europa la acest capitol. De exemplu, în Austria consumul per capita ajunge la circa 7,9 kilograme, iar în Germania la 7 kilograme, conform celor mai recente date. Pe piaţa locală a cafelei, cei mai mari jucători sunt Jacobs, Doncafé, Nescafé, Tchibo şi Cafea Fortuna.