Studiu: Două din zece IMM-uri care s-au închis în România la începutul pandemiei au rămas închise şi după 6 luni, faţă de o pondere de doar 13% în cazul întreprinderilor mari

Autor: Roxana Rosu 12.10.2021

Două din zece IMM-uri care s-au închis în România la începutul pandemiei au rămas închise şi după 6 luni, faţă de o pondere de doar 13% în cazul întreprinderilor mari, potrivit unui studiu realizat de Mastercard în 19 ţări, care arată că afacerile mici sunt de trei ori mai predispuse să rămână închise faţă de întreprinderile mai mari.

La nivel global, comercianţii mici şi mijlocii situaţi în clădiri de birouri din zone centrale au înregistrat o scădere a vânzărilor de 33% în 2020 faţă de 2019, în timp ce vânzările comercianţilor din zonele rezidenţiale au crescut cu 8%. Pe măsură ce numărul turiştilor a scăzut, iar majoritatea angajaţilor lucrează de acasă, afacerile mici din zonele comerciale au resimţit o diminuare a vânzărilor.

După închiderile magazinelor fizice, numărul afacerilor care au intrat în online s-a triplat în fiecare lună faţă de perioada pre-pandemică, atingând punctul culminant în iulie 2020. Acest lucru reflectă cererea crescută pentru un canal de vânzări online, iar această trecere către digital s-a menţiut la un nivel ridicat încâ de atunci, la nivel global.

La nivel global, numărul comercianţilor mici a crescut cu 32% în 2020 faţă de 2019, iar în cazul afacerilor mari, numărul celor noi deschise în ultimul an este de aproape 4 ori mai mare. Pe de altă parte, România a înregistrat o scădere de 10% a numărului de IMM-uri nou înfiinţate în 2020.