ZF Investiţi în România! Retailerul Esteto pregăteşte un magazin online pentru piaţa din UE şi ţinteşte milioanele de români din diaspora

Autor: Alex Ciutacu 29.09.2021

♦ Compania vinde peste graniţe din 2019, când a deschis paltforme pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria ♦ Afacerile Esteto au ajuns la 4,6 mil. euro după o creştere de 74%, iar pentru 2021 ţinta este de plus 68%. 

Esteto, retailer online pentru produse destinate fe­me­ilor, pregăteşte lansarea unui magazin online pentru piaţa din Uniunea Europeană, prin care va deservi milioanele de români care locuiesc în afara ţării, a explicat Octavian Jomir, CEO şi cofondator al Esteto, în emisiunea ZF In­ves­tiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am decis că este un pas important pentru noi să des­chi­dem o platformă prin care să livrăm oriunde în Europa, astfel încât clienţii din diaspora să îşi poată lua pro­dusele de la noi. Proiectul a fost demarat la începutul acestui an, sperăm ca în noiembrie să fim live. Suntem pe ul­ti­ma sută de metri, a fost o investiţie de circa 50.000 de euro în platformă, în tot ceea ce a însemnat infrastructură IT“.

Compania fondată de Octavian şi Elena Jomir în 2013 nu este străină de comerţul transfrontalier, întrucât Esteto a deschis în 2019 platforme dedicate pieţelor din Ungaria şi Bulgaria – de unde vin deja 15% din vânzări. 

„Eu spun că acest magazin online este un pas înainte pen­tru că avem o diasporă im­portantă, care comandă chiar şi în momentul de faţă de pe Esteto, doar că ei co­man­dă cu livrare în România şi apoi le expediază în străi­nă­tate prin propriile metode“. 

Retailerul online Esteto a fost lansat ca un magazin cu produse destinate femeilor, compania comercializând as­tăzi produse cosmetice, con­su­mabile medicale, consumabile pentru saloane, parfu­muri şi produse naturiste. 

Totodată, Esteto a deschis în 2018 şi platforma marketplace, unde sunt listate produse de la aproximativ 600 de parteneri, în categorii precum cărţi, home&deco, jucării, fashion, ceasuri şi bijuterii.

„Dacă ne uităm la creştere, pe partea de marketplace avem creştere de 100% în 2021. Ca număr de produse, Esteto listează pe platformă peste 45.000 de produse, iar partenerii listează peste 500.000 de produse“. 

Investiţiile în businessul Esteto se ridică la aproape 400.000 de euro pentru anul 2021, în contextul în care compania şi-a dorit să eficientizeze fluxurile şi să îmbunătăţească serviciile. 

„Am optimizat foarte mult fluxurile logistice. În urma anului 2020 am tras concluzii şi am încercat să rezolvăm probleme legate de logistică, livrare, pentru a scurta cât mai mult timpul de livrare. Am reuşit să scădem cu aproximativ 50% timpul de livrare către client“. 

Retailerul are o capacitate logistică în Capitală, iar în prezent derulează o investiţie importantă pentru un nou spaţiu, situat în Măgurele, judeţul Ilfov. Octavian Jomir nu a precizat valoarea exactă a investiţiei, însă a punctat că această depăşeşte 1 milion de euro. 

„Sperăm ca la anul să finalizăm această investiţie. Lucrurile sunt schimbătoare, noi ne-am asumat un buget, dar probabil îl suplimentăm. Cert este că proiectul a fost demarat, suntem în faza de autorizare, de proiectare, cu siguranţă sper ca în 2022 să avem un nou depozit. (...) Cel mai probabil suprafaţa va fi în jur de 6.800 mp“. 

Esteto a înregistrat în 2020 afaceri de 4,6 milioane de euro, după o creştere de 74%. Pentru anul 2021, compania ţinteşte o creştere de 68%, în contextul în care evoluţia până în acest moment confirmă această rată de creştere. Numărul de angajaţi este de circa 40 de oameni. 

„Comanda medie este pe la 150 de lei. A scăzut în 2020, după care în 2021 a crescut peste nivelul din 2019. (...) Ne-am explicat anul trecut scăderea coşului mediu prin faptul că nu se mai comanda decât strictul necesar. În schimb, a crescut numărul de comenzi, am atras mult mai mulţi clienţi pe platformă“.