Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco: Extinderea pe pieţele externe e în continuare în plan. Prima ţară va fi Ungaria, cel mai probabil în 2022

Autor: Cristina Roşca 12.08.2021

♦ Flanco este al doilea cel mai mare retailer de electro-IT din România, cu afaceri de 1,08 mld. lei anul trecut, în scădere cu 10,8% faţă de 2019 ♦ Compania are o reţea de 160 de magazine fizice, aflate în peste 110 oraşe ale României, plus operaţiuni online.

Retailerul electro-IT Flanco tatonează, în pofida pande­mi­ei de COVID-19, extin­de­rea pe pieţele externe, pri­ma ţa­ră vizată fiind Un­garia.

În Ro­mânia, numărul com­paniilor care ies peste gra­niţă este relativ mic, cele mai multe grupuri anco­rân­du-şi busin­essul în „porturile“ locale. Spre com­paraţie, mulţi jucători din Polonia, cea mai puternică economie regională, sunt deja extinşi la nivel european, atacând chiar şi pieţele din Occident, mult mai dezvoltate şi mai puternice. Românii au pornit pe acest drum mai timid, însă încep să prindă curaj în ultima perioadă, după ce şi-au ancorat bine businessul local.