Ce urmează pentru infrastructură: 240 de kilometri de autostrăzi sunt în proiectare pe masa Companiei de Drumuri. România construieşte însă în ritm de melc, câte 50-60 km noi pe an. Astfel, deşi proiectarea promite multe drumuri, execuţia lor este de fapt cea mai aşteptată etapă
Nouă sectoare de autostradă pentru România se află în stadiu de proiectare la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lungimea totală a acestora fiind de peste 240 de kilometri, potrivit informaţiilor furnizate de companie la solicitarea ZF.
„Atragerea şi direcţionarea eficientă a fondurilor europene în infrastructură (8 mld. euro, respectiv 27% din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) pot reprezenta motorul ciclului de creştere economică post-pandemică sustenabilă din România“, spun reprezentanţii KeysFin, furnizor de servicii de business information.
Cel mai amplu proiect este un sector al autostrăzii de centură a Bucureştiului, care reprezintă 100 de kilometri. Doar pentru autostrada Târgu-Neamţ-Iaşi-Ungheni CNAIR nu a precizat care este lungimea în kilometri.
Aceasta ar fi, de altfel, singurul proiect major din zona Moldovei, o regiune care a fost „uitată” până acum din planurile de dezvoltare a infrastructurii.