Retailerul electro-IT Flanco a investit peste 4 mil. lei în digitalizarea companiei, din care 3 mil. lei au mers în dezvoltarea magazinului online

Autor: Cristina Bellu 14.07.2021

Retailerul de electro-IT Flanco, al doilea cel mai mare jucător din această piaţa în România, a investit peste 4,2 mililioane lei în digitalizarea companiei, din care 3 milioane de lei au fost direcţionate către proiectul care a vizat trecerea magazinului online la platforma Magento 2.

“Este clar că online-ul va rămâne multă vreme punctul principal de întâlnire cu clienţii noştri şi de aceea, pentru prima oară în istoria Flanco, investim mai mult capital în platforme digitale decât în magazine fizice”, spune Dragoş Sîrbu, CEO Flanco.

Utilizarea platformei Magento 2 pentru magazinul său online vine ca o completare a acţiunilor retailerului de a eficientiza întregul sistem de procese al companiei. Astfel, anul trecut Flanco a finalizat cel dintâi proiect major de digitalizare – implementarea sistemului ERP, în urma unei investiţii de 1,2 mil. lei.

“Sistemul ERP ne permite să răspundem mai rapid clienţilor noştri şi, totodată, să fim mai eficienţi în activitatea zilnică. Fie că vorbim despre planificare, producţie, parte logistică sau financiară, suntem mai bine pregătiţi să facem faţă oricăror cerinţe ale celor care ne trec pragul, fizic sau online”, adaugă Dragoş Sîrbu.

Cu un număr de peste 1.500 de angajaţi, Flanco operează o reţea de 160 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 112 oraşe ale ţării.

Anul trecut, retailerul electro-IT  a înregistrat vânzări de 1,08 miliarde lei, în scădere cu 10,8%, pe fondul închiderii în perioada de lockdown a peste 70 de magazine, dar compania s-a menţinut pe profit, chiar dacă acesta a scăzut cu 44%, până la 22,3 milioane lei.