Carmen Ravon, CBRE: Un oraş atrage investiţii în retail dacă arată potenţial: de la prezenţa unui spital bun la infrastructură şi chiar o universitate care să atragă studenţi. Pentru a creşte retailul ai nevoie şi de office pentru a ţine oamenii în oraş, pentru a lucra acolo

Autor: Bogdan Alecu 02.06.2021

Dezvoltarea retailului are puterea de a creşte gradul de atractivitate al unui oraş, de la un hipermarket până la un cinematograf modern, însă investitorii vin dacă localitatea respectivă arată potenţial de creştere. Un exemplu pozitiv este Târgovişte, care chiar dacă are sub 100.000 de locuitori (aprox. 80.000) a atras dezvoltarea unui mall de către Prime Kapital.

„La Târgovişte mallul merge bine deoarece nu era nimic până în acel moment. o surpriză mare a fost şi Târgu Jiu unde nimeni nu se aştepta deoarece locuitorii mergeau în altă parte. La fel şi cu Târgovişte, cei de acolo mergeau la Ploieşti sau la Bucureşti pentru cumpărături. Modelul din Târgovişte poate fi replicat în mai multe oraşe sub 100.000 de locuitori, dar depinde de puterea acestora e cumpărare şi tipul populaţiei de acolo. Trebuie să ai o industrie, o universitate, să ştii că rămân studenţi acolo şi poate caută şi un job acolo şi să ai un spital care funcţionează, deoarece şi acest element este important pentru oameni. Contează să fii bine conectat şi de alte oraşe“, a explicat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction, Retail, în cadrul CBRE România.