Bitumul polonez, vopselele italieneşti şi ţevile turceşti fac drumurile din România. „Ar trebui să-şi asume cineva să facă investiţii în fabrici, însă la ritmul în care construim noi infrastructură, nu ştiu dacă este rentabil“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 15.05.2021

Vopsea pentru marcajele rutiere, ţevi şi cabluri pentru reţelele de utilităţi, bitum, oţel-beton sunt numai câte­va dintre materiile prime pe care România le importă atunci când vine vorba de construcţia drumurilor, în lipsa unei producţii locale care să susţină nevoile. Aşa se face că, în condiţiile în care preţurile materialelor doboară record după record, evoluţia proiectelor de infrastructură din România stă sub semnul întrebării, după cum spuneau recent oficialii Asociaţiei Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).

„Într-adevăr, importăm multe mate­ria­le, precum parapeţi sau vopsele, dar în ca­zul altora avem şi producţie locală. Dacă se găseşte mai ieftin în alte ţări, se cumpără de acolo. Nu este totuşi o tragedie că im­portăm anumite materiale, mare parte din ceea ce se foloseşte la drumuri şi căi ferate vi­ne totuşi din România“, spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv al asociaţiei Pro Infrastructură.