Antoine Brun, Procter & Gamble: Noi pariem mereu pe dezvoltarea businessului, nu pe stabilitate. Vor fi noi oportunităţi de investiţii şi vom încerca să le aducem tot în România

Autor: Cristina Roşca 28.04.2021

♦ Gigantul american a inaugurat săptămâna aceasta a doua fabrică în România, la Urlaţi, în judeţul Prahova, unde va produce capsule de detergent ♦ Investiţia în acest proiect a fost de peste 50 mil. euro, din care 6 mil. euro ajutor de stat, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe ♦ Tot la Urlaţi, lângă noua fabrică, se află o altă unitate de producţie a P&G, inaugurată în 2010, aici realizându-se produse pentru îngrijirea părului  ♦  Acest proiect a presupus atunci o investiţie greenfield de circa 100 mil. euro.

Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum de la nivel mondial, ce are în por­to­foliu mărci precum Tide, Pantene Pro V sau Gilette, a ales România pentru o nouă unitate de producţie – de capsule de detergent (pods) – din patru motive: forţa de muncă bine pregătită, poziţia geografică favorabilă, deschiderea autorităţilor locale şi obţinerea unui ajutor de stat de la autorităţile centrale.

„Decizia a fost luată la nivel european şi apoi în SUA (sediul central al P&G – n.red.). În primul rând au contat oamenii talentaţi din România. Avem de 11 ani o fabrică la Urlaţi unde realizăm produse pentru îngrijirea părului şi avem oameni bine pregătiţi pe care i-am folosit şi la noul proiect“, spune Antoine Brun, senior vice president - managing director South Eastern Europe at Procter & Gamble.