Una din trei maşini Renault vândute în 2020 a avut ca pornire mediul online. Alexandru Vescu, Re­nault marketing director: „Acest mod de a vinde maşini devine o normalitate“. Vânzările online ajută la concretizarea achiziţiilor de automobile noi, iar un site specializat pe comerţul online reduce timpul de aşteptare

Autor: Bogdan Alecu 27.04.2021

„Noi am început acum doi ani cu vânzările online, iar în 2021 avem deja o creştere de 5% faţă de 2020. Acest mod de a vinde ma­şini devine o normalitate. Sunt clienţi care co­mandă şi plătesc online. Sunt cazuri în care ofer­tele online sunt chiar mai bune decât dacă s-ar duce în showroom. Onlineul nu este un competitor, ci un serviciu com­ple­mentar care ajută showroomul clasic şi este o mo­dalitate de reduce riscurile pe timp de pan­demie şi de a vedea ofertele din piaţă. Iar cli­entul poate avea inclusiv maşina livrată aca­să, însă, de obicei clienţii vor să vină la show­room“, a spus Alexandru Vescu, Re­nault marketing director pentru Clusterul Europa de Est şi Sud în cadrul Groupe Renault.

Grupul Renault a fost primul care a im­ple­mentat o platformă de vânzare online de ma­şini, atât pentru Renault cât şi pentru Dacia, prin intermediul cărora pot fi plătite in­te­gral maşinile. Din 2020 şi Ford România a implementat o platformă similară pentru dea­lerii săi, cu diferenţa că în cazul mărcilor Dacia şi Renault showroomurile acţionează drept agenţi de vânzări, iar maşinile sunt fac­tu­rate tot pe Renault Commercial Rouma­nie, în timp ce la Ford România maşinile sunt facturate de dealeri.