Videoconferinţa IMM 2021 - Vaccin pentru IMMunitate: „Antreprenorilor le trebuie bani, finanţare, dar şi parteneri cu care să meargă la drum. Un IMM are nevoie de prudenţă, adaptare şi diversificare“
Crizele în general sunt un bun catalizator pentru a face schimbări în business, iar această criză sanitară este o astfel de ocazie, spun oamenii din business.
Realism, parteneriate, instrumente de gestiune a riscului, finanţare, asigurări de sănătate, prudenţă, adaptare şi diversificare sunt ingredientele care ar trebui să se regăsească într-un „vaccin“ pentru imunitatea IMM-urilor, sunt concluziile videoconferinţei ZF IMM 2021 - Vaccin pentru IMMunitate, care s-a desfăşurat joi. Evenimentul a avut ca parteneri oficiali CEC Bank, Signal Iduna, Coface, CSR Nest şi ONV Law.
„Antreprenorilor le trebuie bani, finanţare, dar şi parteneri cu care să meargă la drum. Atunci când finanţăm, ne uităm dacă IMM-ul are şi el un aport financiar, dacă antreprenorul este pregătit pe domeniul respectiv. Credem în oamenii tineri, cu idei. Am încredere în antreprenorii români“, a spus Ramona Ivan, director în cadrul direcţiei Relaţii cu instituţii naţionale şi internaţionale la CEC Bank.
Crizele în general sunt un bun catalizator pentru a face schimbări în business, iar această criză sanitară este o astfel de ocazie, spun oamenii din business.
„În vaccinul pentru imunitatea IMM-urilor aş pune trei elemente: realism, parteneriat şi instrumente de gestiune a riscului. Antreprenorii trebuie să se uite dintr-o perspectivă nouă la schemele de ajutor. Este important să apeleze la un consultant, care să le poată da sfaturi bune“, a spus Eugen Anicescu, country manager la Coface România, unul dintre principalii asigurători de credit comercial din România.
Tot acum este momentul în care IMM-urile trebuie să perceapă concurenţa de pe piaţa muncii şi să atragă angajaţii oferindu-le avantaje, deoarece angajatul dintr-un IMM trebuie să se simtă la fel de protejat ca cel dintr-o companie mare.
„Vaccinul pentru imunitatea IMM-urilor trebuie să includă o asigurare de sănătate. Şi există produse atât pentru bugete mici, cât şi pentru bugete mari“, a spus Nicolae Trofin, membru al directoratului la Signal Iduna Asigurare Reasigurare.
Dincolo de cifre însă, schimbarea presupune transformarea mentalităţilor şi a oamenilor deopotrivă.
„Dacă ascultăm oamenii cu atenţie, şansele de reuşită sunt mai mari. Există zone de sindicalizare a antreprenorilor, în care ei lucrează împreună şi atrag fonduri, capitalizare, pentru a creşte“, a spus Radu Nemeş, managing partner la ONV Law, o casă de avocatură specializată pe segmentul de business şi public law.
La rândul lor, antreprenorii spun că e nevoie de atenţie în continuare şi de precauţie pentru revenirea din criză.
„Un IMM are nevoie de prudenţă în continuare, adaptarea şi diversificarea produselor şi a pieţelor. Orice criză aduce şi oportunităţi, cu care, dacă vrei să le vezi şi ai şi resurse, poţi avea succes“, a adăugat Dan Mircescu, proprietarul producătorului de acoperişuri Novatik din judeţul Prahova.