ZF Live. Mihai Voicu, şeful Bergenbier, locul trei în industria berii: De unde vine creşterea consumului? S-au întors acasă circa 2 mi­lioane de români. Avem un volum de consumatori mai mare, mai ales în mediul rural

Autor: Alexandra Matei 15.04.2021

♦ Industria berii este un barometru al consumului, iar piaţa a crescut cu 0,5% în volum în 2020 faţă de 2019, deşi vânzările de bere din HoReCa s-au redus la jumătate ♦ Românii reîntorşi în ţară şi micile magazine din mediul rural au fost sursele de creştere pentru consum.

Industria berii, estimată la peste 1 mi­liard de euro anual şi cu un consum de 85 de litri/per capita, a fost mai puţin lovită în România decât în alte state pentru că declinul din restau­ran­te şi terase (HoReCa) a fost compensat prin revenirea în ţară a peste 1,5 milioane de români, o adevărată gură de oxigen pentru sectoarele de consum din România.

„În 2020 s-au întors acasă circa 1,5-2 mi­lioane de români. Cred că avem un volum de consumatori mai mare. Creşterea consu­mului se vede în magazinele de proximitate, în special în cele din mediul rural, ele fiind totodată şi cele care au compensat pierderile din HoReCa în 2020. Canalul HoReCa nu a impactat industria berii atât de tare ca întoarcerea românilor în ţară“, a declarat Mihai Voicu, general manager al Bergen­bier,  în cadrul emisiunii online de business ZF Live.

Piaţa berii a crescut cu 0,5% în volum în 2020 faţă de 2019, ajungând la 16,75 milioa­ne de hectolitri, deşi vânzările din HoReCa au scăzut aproape la jumătate, de la 440 mil. euro în 2019 la 240 mil. euro anul trecut, arată datele Asociaţiei Berarii Ro­mâniei, care grupează cei mai mari producători din industrie.

Berea, un sector care îmbină brandurile locale cu cele internaţionale, este singura mare piaţă de consum din România unde producţia lo­ca­lă acoperă peste 95% din ceea ce se consumă pe plan intern.

În 2020, consumul din România a cres­cut cu 2,2% faţă de 2019, arată şi datele INS. Într-un an marcat de pandemia de COVID-19, cu un sector al restaurantelor şi al teraselor (HoReCa) afectat puternic de lock­down, restricţii şi scăderi de peste 60% ale vân­zărilor, piaţa berii a reuşit să rămână pe plus.  „Industria berii a fost mai puţin lovită în România decât în alte ţări, pentru că piaţa berii în 2020 a fost într-o zonă flat. Suntem în linie cu aşteptările interne, cu piaţa şi poate chiar puţin peste. E adevărat, din punctul de vedere al valorii, încă suntem afectaţi din cauza restricţiilor impuse în HoReCa şi acolo cu toţii aşteptăm evoluţii mai bune“, a mai spus Mihai Voicu.

Bergenbier face parte din grupul Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, unul dintre cei mai mari producători de bere din lume. Bergenbier a raportat pentru 2019, ultimul an pentru care sunt disponibile date, o cifră de afaceri de 651 mil. lei şi a fost pe pierderi. Compania nu a comunicat datele financiare pentru 2020.