Hipermarketurile în pandemie: formatul cel mai dezavantajat din comerţul alimentar, dar favorizat de operaţiunile online şi închiderea magazinelor nealimentare în lockdown

Autor: Cristina Roşca 24.03.2021

România are 226 de hipermarketuri operate de patru companii străine – Kaufland, Carrefour, Auchan şi Cora – cu vânzări cumulate de peste 25-26 mld. lei anual.

Hipermarketurile, maga­zi­ne mari de chiar peste 10.000 mp, ce au pe rafturi şi 50.000 de produse alimentare şi nonalimentare, au traversat un an 2020 contrastant, spun reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Criza generată de pandemia de COVID-19 a lovit hipermarketurile mai puternic decât alte formate din comerţul alimentar. Iniţial, aceste magazine au beneficiat de pe urma faptului că au suprafeţe generoase şi multe produse în ofertă, mai ales în perioada în care consumatorii şi-au făcut stocuri de bunuri esen­ţiale de teama că ar putea apărea sin­cope în tran­sport şi dis­tri­buţie“, spun ofi­cialii Euro­mo­ni­tor.