Profiturile Inditex, proprietarul Zara şi Massimo Dutti, au scăzut cu circa 70% în 2020, în condiţiile în care vânzările online nu au reuşit să compenseze declinul din magazine

Autor: Eduard Ivanovici 10.03.2021

Pandemia de COVID-19 a redus profiturile anuale ale grupului spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, cu peste două treimi la 1,1 miliarde de euro, de la 3,6 miliarde în 2019, de vreme ce o bună parte din magazine au fost nevoite să îşi închidă uşile.

Criza a prezentat o provocare fără precedent pentru companie, având în vedere că Inditex se concentrează mai degrabă pe sectorul fashion, şi nu pe hainele pe care oamenii le poartă în casă, iar doar 14% din vânzări au fost efectuate în mediul online înainte de pandemie, potrivit Financial Times.

Al patrulea trimestru nu a reuşit să se încadreze în previziunile analiştilor, vânzările scăzând cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, cu 4% peste cele mai recente estimări.

Firma, cunoscută pentru branduri precum Zara, Bershka şi Massimo Dutti, a declarat că vânzările au scăzut în 2020 cu 28% la 20,4 miliarde de euro. Însă a doua jumătate a anului a adus rezultate relativ bune datorită reducerii înregistrate la nivelul costurilor şi inventarelor şi tranziţiei către spaţiul digital. 

Astfel, ultimele şase luni ale anului trecut au adus 1,3 miliarde de euro din totalul veniturilor nete.

Vânzările online au suferit un declin de 15% în februarie prin comparaţie cu aceeaşi lună de anul trecut, însă Inditex a declarat că trendul începe să se inverseze, în condiţiile în care vânzările au scăzut cu doar 4% în prima săptămână din martie.

„Inditex a devenit mai puternic după un an atât de dificil. Platforma globală a grupului ne pune într-o poziţie excelentă pe viitor”, spune preşedintele executiv Pablo Isla.