Producătorul de mase plastice Promateris, fosta companie Prodplast, încheie 2020 cu vânzări de 116 mil. lei, plus 39%. Tudor Georgescu, CEO: Aderând la principiile Green Deal, companiile pot avea creştere economică

Autor: Cristina Bellu 02.03.2021

Producătorul de mase plastice Promateris (denumire schimbată din Prodplast în vara anului 2020 - simbol bursier PPL), companie controlată de omul de afaceri Florin Pogonaru, a încheiat 2020 cu vânzări consolidate de 116,1 mil. lei, echivalentul unei creşteri de 39% faţă de rezultatul obţinut în 2019, evoluţie influenţată în mare parte de producţia de ambalaje biodegradabile şi compostabile.

La 31 decembrie 2020, compania afişa un EBITDA operaţional (câştig înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) de 13,2 milioane de lei, în creştere cu 68% faţă de 2019, conform raportului preliminar pentru anul 2020.

Investiţiile operate de producător în "economia verde" au fost profitabile şi în acord cu cererea de pe piaţă, şi s-au tradus prin creşteri semnificative ale businessului de la an la an: 28% (2018 faţă de 2019), 57% (2019 faţă de 2018), 39% (2020 faţă de 2019).

“Aderând la principiile trasate de Green Deal, companiile pot avea creştere economică şi că pot reduce impactul de carbon pe care îl au asupra mediului”, spune Tudor Georgescu, CEO Promateris..

Până în 2025, compania şi-a propus să devină liderul pieţei de ambalaje sustenabile din Europa de Est şi să atingă o cifră de afaceri de 250 milioane de lei, cu un EBITDA previzionat de 35 milioane de lei.