Antreprenori locali. Un magazin din comuna Băleni, judeţul Galaţi, afiliat al LaDoiPaşi, şi-a majorat afacerile cu 26%, la 1 milion de euro. „Unii consumatori şi-au schimbat atitudinea faţă de comerţul tradiţional.“

Autor: Cristina Roşca 04.02.2021

Magazinul LaDoiPaşi din co­mu­na Băleni, judeţul Galaţi, şi-a ma­jo­rat vânzările în pandemie pe aproape toa­te categoriile de produse - peste 60 -, scăderi con­semnând produsele con­ge­late, covrigeii, carnea con­ge­lată şi car­te­lele prepay. Mierea, băuturile spir­toase şi compoturile şi gemurile se află în topul celor mai mari creşteri de vânzări, de peste 100% fiecare.

Per ansamblu, compa­nia Dinatos, care operează ma­gazinul care măsoară 140 mp, şi-a ma­jorat veniturile cu 26% în 2020, până la peste 4,8 mil. lei (aproape 1 mil. euro).

„Sunt convins că unii consumatori şi-au schimbat atitudinea faţă de co­mer­ţul traditional şi ne-au obligat în acelaşi timp pe noi să listăm şi produse mai scumpe, de o calitate superioară“, spu­ne Ionel Popa, proprietarul businessului.

Comerţul traditional a revenit în aten­ţia consumatorilor după ani de zile în care reţelele internaţionale se ex­tin­deau agresiv şi duceau astfel la în­chi­derea de mii sau chiar peste 10.000 de mici chioşcari anual. În 2020 însă, când autorităţile au recomandat consu­ma­torilor să meargă la magazinul cel mai apropiat de casă, chioşcurile, ali­men­tarele şi în general unităţile mici, mai puţin aglomerate, au devenit o opţiune.

„Fără îndoială creşterea a fost in­flu­enţată şi de pandemie. Perioada ace­ea în care oamenii nu puteau circula fără declaraţie ne-a adus cu siguranţă o creş­tere a vânzărilor chiar dacă am şi pier­dut o parte din clienţii ocazionali care veneau din trafic. Lunile martie, aprilie şi mai au adus creşteri oarecum atipice. În condiţii normale acele cresteri de 35-40% în cele trei luni nu ar fi fost posibile.“