Firmele se pregătesc de proiecte: camioanele de construcţii au crescut la un sfert din piaţă în 2020

Autor: Bogdan Alecu 28.01.2021

Deblocarea marilor proiecte de infrastructură şi dema­rarea lucrărilor pe tronsoane precum Sibiu-Piteşti sau Piteşti-Craiova au determinat constructorii să cumpere mai multe echipamente, iar cota acestora să ajungă la 25% în 2020 faţă de sub 5% în 2017.

„Constructorii români au cumpărat camioane în 2020 de­oarece au demarat lucrările la mai multe tronsoane pre­cum la Piteşti-Sibiu, dar şi la Craiova-Piteşti. De asemenea, s-au vândut către firme care la rândul lor închiriază către com­panii străine de construcţii. În 2021 ne aşteptăm la vo­lu­me similare cu 2020, cu un volum similar de circa 1.200 de ve­hi­cule. Ne aşteptăm la o creştere în următorii cinci ani, însă aceasta va depinde şi de banii alocaţi pentru infra­struc­tu­­ră“, a spus Gabriel Tudor, director naţional de vânzări pen­­tru Cefin Trucks. El a subliniat că „şi 25% este un pro­cent mai mic decât ar fi necesar. Camioanele de construcţii ar trebui să reprezinte 35% din piaţă, având în vedere necesarul“.

Spre comparaţie, în anul 2017 camioanele pentru con­struc­ţii reprezentau numai 4,3%, în condiţiile în care în acel an s-au dat în folosinţă nu mai puţin de 15 kilometri de auto­stra­dă, un record negativ chiar şi pentru România, unde nu s-au mai deschis circulaţiei peste 100 km de autostradă în­tr-un an, din 2012, iar pragul de 60 km a fost trecut abia anul tre­cut. Pe de altă parte, în prezent se lucrează pe mai bine de 250 km de drum rapid, atât autostrăzi, cât şi drum expres.