Penny: Mărcile private au ajuns să contribuie cu 30% la businessul discounterului, iar în cinci ani au câştigat 8%. În 2019 compania care operează magazinele Penny a avut afaceri de aproape 4 mld. lei, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. În 2020 businessul şi-a continuat avansul cu un ritm chiar mai alert

Autor: Cristina Roşca 11.01.2021

Discounterul german Penny a vândut anul trecut mărci proprii de 1,3-1,4 mld. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor comunicate de companie.

Mai exact aceste produse au ajuns să contribuie cu 30% la cifra de afaceri a companiei în 2020, în urcare de la circa 27% în anul anterior. De altfel, în cinci ani (2015-2020) produsele Boni, Hanul Boieresc sau Penny Punct au reuşit să câştige aproape 8% cotă de piaţă, semn că românii sunt tot mai intere­saţi de mărci private.

Aceste produse au fost lansate de retaileri acum 15-20 de ani şi apoi au fost dez­voltate noi nume şi noi cate­gorii pentru a acoperi prin­cipalele nevoi de con­sum. Mărcile private se re­mar­că prin faptul că sunt cu pâ­nă la 30% mai ieftine ca produsele ce poartă branduri consacrate, diferenţa fiind dată de multe ori de costurile mai mici de marketing, am­ba­lare, dar şi de volumele mari produse (uneori pentru mai multe pieţe).