TENDINŢE. Piaţa băuturilor răcoritoare carbogazoase stă sub ameninţarea sucurilor naturale şi a celor de tip craft. Preocuparea pentru sănătate şi sport a românilor duce la schimbarea obiceiurilor de consum

Autor: Cristina Roşca 06.01.2021

Fiecare român cumpără anual circa 190 de litri de bău­turi cu bule - apă minerală, sucuri din fructe şi energizante -, însă această piaţă este aşteptată să resimtă impactul schimbării comportamentului de consum. Mai exact, preocuparea tot mai mare a românilor pentru bunăstarea proprie face ca produ­că­torii de sucuri văzute a fi mai sănătoase să câştige teren în detrimentul celor carbogazoase.

„Piaţa băuturilor carbogazoase a avut de surmontat o se­rie de provocări în 2020. Consumatorii români au fost tot mai orientaţi către bunăstare şi tot mai preocupaţi de pro­pria sănătate, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19, astfel că s-au orientat către alimente şi băuturi considerate a fi mai bune pentru organism. Oamenii sunt mult mai atenţi la ce consumă“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.