Au ales să nu-şi plângă de milă şi au căutat colacul de salvare. Antreprenorii din HoReCa au trecut de la fine dining la mâncarea de cantină, şi-au transformat localurile în băcănii sau au amenajat pieţe volante cu produse locale

Autor: Miruna Diaconu 13.12.2020

♦ În această perioadă, deşi mulţi antreprenori din zona de HoReCa au apelat la servicii de livrări la domiciliu sau take away, în unele cazuri nu au putut fi compensate scăderile masive ale afacerilor.

O parte dintre antreprenorii din HoReCa, cea mai afectată in­dus­trie, a văzut în criza pan­de­mică o oportunitate de a se reinventa, pen­tru a putea supravieţui con­tex­tului actual. Restricţiile impuse de autorităţi cu privire la limitarea răspândirii virusului i-au deter­minat pe antreprenori în cele mai multe cazuri să apeleze la servicii de tip livrări la domiciliu sau take away. Totuşi, au existat cazuri în care aceste servicii nu au putut compensa scăderile semnificative ale afacerilor, astfel că antreprenorii au fost nevoiţi să apeleze la alte soluţii pentru a-şi menţine businessurile în viaţă.

Un restaurant cunoscut de fine dining din Bucureşti a fost nevoit să se reconfigureze, de­ve­nind în prezent o cantină cu mâncare tra­di­ţională. Livră­rile la domiciliu nu ar fi fost o po­si­bilitatea pen­tru restaurantul Kaiamo din simplul motiv că mân­carea de tip fine dining nu poate fi trans­portată aşa uşor.