Pandemia de COVID-19 a lovit în plin piaţa de modă offline, dar apetitul pentru haine şi pantofi a rămas şi s-a văzut în online, unde vânzările merg spre 1 miliard de euro

Autor: Cristina Roşca 12.11.2020

► Vânzările de haine şi pantofi au scăzut în primele nouă luni ale anului cu 17,5%, declinul estompându-se faţă de maximul atins în perioada ianuarie-mai, de peste 30%, arată datele INS

► Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă, ianuarie-septembrie 2020, comerţul online total a crescut cu peste 40%, potrivit sursei citate, iar segmentul de modă a pus umărul la această evoluţie.

Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. În 2020 însă, pandemia de COVID-19 a schimbat raportul de puteri şi a făcut ca online-ul să devină nu doar un motor al acestei pieţe, ci şi un pariu al jucătorilor care încă nu se lansaseră - deloc sau puternic – pe acest segment.

„Înainte de pandemie, online-ul reprezenta pentru Benvenuti circa 4,5% din cifra de afaceri, atât a fost în 2019. În acest an s-ar putea să terminăm cu o cotă undeva la 20% din totalul vânzărilor. Sper să încheiem anul cu o scădere per ansamblu între 20% şi 30%. Pot să spun că dacă am scoate online-ul din această ecuaţie, lucrurile ar sta mult mai rău, dar pentru Benvenuti componenta de online în acest an are o creştere consi­derabilă şi din punct de vedere procentual şi valoric“, spune Dan Pavel, fondatorul Benvenuti, unul dintre principalii jucători din retailul de încălţăminte.