Raport: Maşinile verzi câştigă teren în preferinţele europenilor, vânzările din trimestrul al treilea au crescut cu 128%

Autor: Roxana Rosu 10.11.2020

Mai mult de jumătate (54%) din maşinile hibride şi electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmaţi de cei din China, cu 30%, şi din SUA, cu 16%, iar tendinţa va continua până la finalul anului, potrivit unui raport realizat de departamentul de strategie al PwC.

În Europa au fost vândute în iulie-septembrie 711.000 vehicule electrice şi hibride, cu 128% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2019.

Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unităţi (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unităţi (+121%), şi cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unităţi (+316%).

”În pofida scăderii generale a pieţei auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice şi hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar şi de lansările de noi modelele de către mărci premium. Şi în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuşi creşterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menţinerea programului Rabla Plus şi lansările anunţate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) şi Ford (Puma), cât şi de alţi constructori auto, vor susţine dezvoltarea acestui segment pe plan naţional”, a declarat Daniel Anghel, Partener şi Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.