Mihai Ursoi, Country Manager SES Video România, Bulgaria şi Republica Moldova: Programele de ştiri rămân cel mai vizionat tip de conţinut la televiziunile din România,urmate de filme, documentare şi emisiunile de entertainment

Autor: Roxana Rosu 05.11.2020

Am văzut două tendinţe in ultimii ani pe piaţa din România, una legată de UltraHD şi una de platformele ODD, a declarat Mihai Ursoi, Country Manager SES Video România, Bulgaria şi Republica Moldova în videoconferinţa ZF Digital Summit 2020.

”Prima tendinţă este folosirea ultra HD, care a devenit tot mai popular şi 23% din totalul gospodăriilor din România care au TV au ecrane ultraHD, faţă de 14% în UE. O altă tendinţă este creşterea platformelor OTT, non-lineare”.

În acelaşi timp, potrivit statisticilor, 24% din gospodăriile cu televizor din Europa folosesc platforme OTT (over-the-top) , în paralel cu abonamentul de televiziune tradiţională. În România procentul este de 11%.

Cele mai folosite servicii video de streaming sunt Netflix (22% dintre respondenti au un abonament) si HBO GO (15%). Numărul de abonaţi la Netflix a crescut foarte mult în România.