Radiografia industriei turistice: România ajunsese la 8.500 de facilităţi de cazare, cu noi jucători pe fiecare segment, de la campinguri la cazări pe navă. Pandemia a lovit industria în cel mai bun moment. „Anul 2020 urma să fie cel mai bun pentru turismul românesc dacă nu venea pandemia“

Autor: Cristina Roşca 06.10.2020

Pandemia de COVID-19 a lovit din plin industria HoReCa într-o perioadă în care se dezvoltau tot mai multe facilităţi de cazare, iar numărul de vizitatori creştea şi el. În 2020, hotelurile, pen­siunile şi campingurile lo-cale a trebuit să se ba­zeze aproape exclusiv pe vizi­tatori autohtoni. În mod normal 2,7 milioane de turişti străini veneau în România pentru business sau pentru a-şi petrece vacanţa. Aceştia, ca şi românii, s-au reorientat în 2020 în număr mare către propria ţară. Iar numărul de vizitatori locali nu a reuşit să compenseze golul.

„Deşi românii nu au mai putut călători în afară la fel de mult, nu au călătorit mai mult în ţară, cel puţin la noi nu s-a simţit acest lucru. Anul trecut am avut cam 15.000 de turişti care ne-au călcat pragul hotelului. Anul acesta numărul lor s-a diminuat foarte mult. Au fost cele trei luni în care am fost închişi, după care am redeschis în luna iunie şi lucrurile au început să îşi revină timid. Iulie a mers la aproape 60% din iulie anul trecut, iar în luna august am fost la 70% faţă de august 2019“, spune Dumitru Grecu, proprietar al hotelului Valea cu Peşti de patru stele de pe Transfăgărăşan.