Videoconferinţa ZF IT Generation - Cum treci din offline în online? În şase luni din 2020 piaţa de comerţ electronic a crescut cât în 3-4 ani, forţată de pandemia de COVID-19. „Retailerii offline au înţeles că online-ul nu mai este doar un moft, ci o necesitate, nu mai este un simplu canal de vânzare, ci este canalul de bază pe viitor.“

Autori: Ioana Nita , Adrian Seceleanu 01.09.2020

Pandemia de COVID-19 a deter­mi­nat o creştere forţată a pieţei locale de comerţ electronic, care a câştigat în 6 luni un avans pe care în mod normal l-ar fi obţinut în câţiva ani.

„A fost o perioadă foarte agitată pentru toată lumea care a activat în on­line. Ce pot spune este că în primele şase luni din acest an au forţat o creştere a online-ului care ar fi avut loc altfel într-o perioadă de 3-4 ani“, a de­clarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro în cadrul video­conferinţei ZF IT Generation „Cum treci din offline în online?“. „Am avut o creştere între 20 şi 25% a numărului de magazine în plat­for­mă, deci undeva în jur de 250 de ma­gazine noi au fost create doar în această perioadă de şase luni de la declanşarea crizei. Acum avem în jur de 1.500 de magazine în platformă, majoritatea din România“, a adăugat Rădulescu.

În 2019 comerţul electronic a fost o piaţă de 5 miliarde de euro în România, în creştere cu 25% faţă de anul anterior. În 2020 piaţa locală de e-commerce va înregistra un avans şi mai puternic, a estimat Rădulescu.

Cele 1.500 de magazine găzduite de platforma Merchant Pro deţinută de Shopmania au înregistrat în acest an o creştere de 44% a numărului de tranzacţii şi de 60% a valorii acestora.

O schimbare foarte importantă este şi cea la nivel de mentalitate, a adăugat Rădulescu. „Lucrurile s-au schimbat foarte mult. După cum ştim tot offline-ul a fost complet blocat pentru câteva luni, dar tot ce înseamna online însă a mers şi a crescut. Retailerii offline au înţeles că online-ul nu mai este doar un moft ci o necesitate, nu mai este un simplu canal de vânzare ci este canalul de bază pe viitor. Online-ul nu mai poate fi privit acum ca o extensie a offline-ului. Online-ul şi offline-ul se ajută acum reciproc mai mult ca oricând şi cred că marea majoritate a business-urilor au înţeles că online-ul reprezintă un business de bază iar împreună cu offline-ul reprezintă împreună componentele de bază ale unei strategii omnichannel în care în centru se află clientul final.“