Alexandru Filip, McKinsey & Company România: Băncile trebuie să identifice soluţii de economisire sau refinanţare atractive pentru clienţi şi să accelereze digitalizarea. 20% dintre români se aşteaptă să folosească mai mult dispozitivele mobile sau computerele pentru a accesa servicii bancare atunci când criza se va încheia, dublu faţă de ţările europene

Autor: Claudia Medrega 01.09.2020

Aproape 50% dintre consumatorii din Româ­nia au înregistrat o redu­ce­re a veniturilor şi a eco­no­miilor în ultima perioadă, ceea ce indică o fra­gi­litate financiară, astfel că este de aşteptat ca româ­nii să îşi mo­difice comportamentele pri­vind con­sumul şi eco­no­misirea în noul con­text, potri­vit unui studiu re­alizat de McKinsey & Company.

Principalul motiv este potenţiala recesiune eco­­nomică, deoarece majo­ritatea românilor ches­tionaţi (64%) au de­clarat că sunt pre­ocu­paţi de aceasta, în timp ce 45% preferă să fie pre­cauţi în ceea ce pri­veşte cheltuielile şi să eco­no­­miseas­că. Alte motive pen­tru reducerea chel­tuie­lilor gos­­podăriei sunt instabilitatea locului de muncă şi cos­turile potenţiale pentru sănătate, pentru ei şi familiile lor.