Analiză ZF. Produsele FMCG mănâncă 60% din banii pe care românii îi cheltuie în retailul offline. Cota de piaţă e a doua cea mai mare din UE

Autor: Cristina Roşca 29.08.2020

♦ Cu cât ponderea e mai mare, cu atât în pandemie comerţul a fost mai puţin afectat ♦ Vânzările de bunuri de larg consum contribuie în medie cu 54,6% la tot ce înseamnă businessul de retail offline în cele 27 de state UE, arată o analiză GfK ♦ Diferenţele sunt însă mari de la o ţară la alta.

Românii cheltuie aproape 60% din banii alocaţi la shopping în magazinele alimen­tare, fie ele hiper­marketuri, super­mar­ke­t­uri, alimentare sau chioşcuri. Aceşti bani merg atât către alimente, cât şi că­tre bunuri de îngrijire personală şi a lo­cu­inţei.

Restul de puţin peste 40% merg către alte tipuri de comerţ – de modă, mobilă sau electro-IT, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.

Acest studiu arată că România se nu­mără printre ţările cu cea mai mare cotă de piaţă a comer­ţului alimentar în totalul re­­tailului offline. Ana­liza GfK a luat în con­­siderare un total de 32 de ţări, mai exact cele membre UE şi Ucraina, Turcia, Norvegia sau Elveţia. Analiza ia în calcul cifrele pe 2019 dat fiind că da­­tele aferente acestui an ar putea dis­torsiona studiul în contextul pandemiei.