Secretul succesului după criză: Firmele care au avut curaj să facă investiţiile strategice imediat după criza din 2008-2010 au avut creşteri de 25% ale profitului în următorii 10 ani

Autor: Roxana Rosu 29.08.2020

Tranzacţiile globale au înregistrat o oprire bruscă odată cu declanşarea pandemiei COVID-19, companiile optând să-şi conserve lichidităţile când s-au văzut confruntate cu efectele imediate ale crizei, dar firmele care iau decizii îndrăzneţe şi planifică tranzacţii şi investiţii strategice imediat după o criză sunt cele care beneficiază cel mai mult pe termen lung, potrivit EY.

Analizând tranzacţiile din perioada imediat următoare crizei financiare globale (2008-2010), cercetările EY au constatat că organizaţiile care s-au mişcat rapid, care au făcut tranzacţii curajoase şi şi-au transformat portofoliile, au înregistrat o creştere cu 25% a profitului total al acţionarilor în decada următoare, în comparaţie cu cele care nu au procedat astfel.

Companiile care au realizat achiziţii au înregistrat profituri ale acţionarilor cu 26% mai mari.

Companiile care şi-au reconfigurat portofoliile prin asumarea unor decizii mai dificile, dar necesare de a ceda active, au fost şi ele recompensate prin obţinerea unor profituri cu 24% mai mari în acelaşi interval.

 „Când vine o furtună, reacţia firească este să ferecăm uşile şi ferestrele şi să aşteptăm să treacă. Dar dovezile arată că a sta şi a nu face nimic în toiul unei astfel de crize nu reprezintă o opţiune. După cum am observat în perioada de după criza financiară, contextul tranzacţional le permite adeseori companiilor să realizeze achiziţii valoroase care pot alimenta o creştere mai rapidă, pe o piaţă aflată în recuperare. În acelaşi timp, creşterea organică prin investiţii strategice este la fel de importantă. De exemplu, sectorul tehnologic a cules beneficiile intensificării activităţilor de cercetare-dezvoltare în acea perioadă de recuperare, imediat după criza financiară globală. Multe dintre acele investiţii au facilitat intrarea companiilor tehnologice în sectoare precum comerţul cu amănuntul şi divertismentul”, a comentat Andrea Guerzoni, vicepreşedinte EY Global, Strategie şi Tranzacţii.