Italienii domină piaţa de 300 mil. lei a pastelor făinoase, cu trei afaceri din top cinci. Mărcile locale Băneasa şi Pambac îşi fac şi ele loc la vârf

Autor: Florentina Niţu 21.08.2020

♦ Liviu Semenescu, director executiv Pangram, ce deţine Monte Banato: „Nivelul de trai al românilor a crescut în ultimii ani, iar veniturile fiind mai mari consumatorii s-au îndreptat spre produse premium. Românii văd brandurile italieneşti de paste ca fiind premium.“

Vânzările de paste făinoase în România au ajuns anul trecut la o valoare de 305,5 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Consumatorul de paste a devenit mai specific decât acum zece ani, când după criza economică a scăzut numărul clienţilor, deşi pastele erau un produs ieftin. Între timp, românii şi-au schimbat obiceiurile de viaţă, caută mâncare mai proaspătă, semipreparată, iar pastelor le-a crescut popularitatea. Nu este o creştere spectaculoasă a pieţei în volume, ci în valoare“, spune Liviu Semenescu, director executiv al Pangram, care deţine brandul Monte Banato. Compania este jucătorul numărul trei din piaţă, cu o cotă de 11%. Povestea brandului Monte Banato a început în 1994, odată cu înfiinţarea Pangram, o firmă mixtă româno-germană, care şi-a deschis o secţie de producţie de paste făinoase cu ou, având o capacitate de producţie de 60 kg/oră, la Reşiţa, în judeţul Caraş-Severin. Apoi, firma şi a început să livreze paste către Bulgaria şi spaghete industriale către Cehia.