Judeţul Vâlcea este acasă pentru trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi, cu 150 de magazine. În Bucureşti reţelele străine domină fără drept de apel

Autor: Cristina Roşca 20.08.2020

La nivel naţional, reţelele străine au reuşit să mănânce peste 60% din totalul comerţului cu dominantă alimentară, însă există diferenţe majore de la o zonă la alta şi de la un judeţ la altul. Spre exemplu, în Bucureşti, jucătorii din comerţul modern au circa 800 de magazine, peste 80% din piaţă ca vânzări, pe când în judeţul Vâlcea au printre cele mai reduse prezenţe.

Vâlcea se numără printre cele cinci judeţe din Ro­mânia cu cele mai pu­ţine ma­gazine sub sigla unui brand inter­naţional, mai exact există mai puţin de 40 de hiper­marketuri, super­marketuri, magazine de proximitate mo­dernă, discount sau cash & carry ce poar­tă numele unuia dintre cei zece jucă­tori străini, arată o analiză a ZF.

La polul opus, acest judeţ din zona de sud-vest a ţării este acasă pentru trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi. Diana, Euromarket şi Annabella au aici circa 150 de magazine cu care au reuşit să acopere atât localităţile mari, cât şi cele mici.