Studiu: Vânzările micilor producători locali, în creştere: ponderea românilor din oraşe care au cumpărat alimente de la producători locali aproape s-a dublat în pandemie

Autor: Alexandra Matei 18.08.2020

Mulţi locuitori din mediul urban şi-au schimbat comportamentul alimentar în perioada de pandemie şi aleg să achizi­ţio­neze alimente şi de la producătorii locali, nu doar din supermarketuri, deoarece con­si­deră că sunt mai sănătoase, arată un stu­diu realizat de agenţia de cercetare de piaţă IZI Data. 

Românii şi-au modificat pre­ferin­ţele alimentare în perioada de pan­de­mie, majoritatea îndreptându-şi atenţia către produsele locale, potrivit cercetării care s-a bazat pe trei sondaje, realizate de Silvia Luican, fondatoarea agenţiei IZI Data. Studiul arată că 35% dintre românii din mediul urban cumpără mai des de la pro­du­cători români, iar 26% declară că mă­nâncă mai sănătos. Cercetarea realizată de IZI Data a analizat cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade şi Merinde, Nod Verde şi Cumsecade, patru food huburi ce susţin producătorii locali, iar datele arată că vânzările s-au triplat.