Antreprenori locali. Rareş Vâsc, un antreprenor care a locuit în Suedia, a revenit să producă biciclete din bambus

Autor: Cristina Roşca 20.07.2020

Pandemia de Covid-19 a revolu­ţio­nat transportul urban, astfel că într-o perioadă în care mijloacele de trans­port în comun sunt considerate a fi periculoase din punctul de vedere al trans­misiei bolii, iar maşi­na, deşi sigură, este de mul­te ori ne­prie­tenoasă cu me­diul, bi­cicleta a căpătat noi valenţe şi a câştigat tot mai mulţi adepţi. Chiar şi în Ro­mâ­nia şi chiar şi în Bucu­reş­tiul nu prea priete­nos cu cei care pedalează spre muncă sau pentru re­laxare, mersul pe două roţi e tot mai popular.

„Într-adevar răspân­di­rea Covid-19 şi-a pus accentul pe mai toa­te ramurile economiei, inclusiv trans­portul. Atât în timpul pandemiei, cât şi după, trans­portul în marile oraşe a fost redefinit. Se observă o creştere accen­tua­tă a vân­zărilor de biciclete şi troti­ne­te“, spune Rareş Vâsc, fonda­to­rul DiveraHub, o companie locală care rea­li­zea­ză vehicule pe două roţi din bambus.

„Deşi există un trend ascendent şi în ce­rinţa de biciclete electri­ce, troti­netele electrice au avut o creş­tere ex­plo­zivă în Ro­mâ­nia, proba­bil da­torită preţu­ri­lor lor ac­cesi­bile şi pre­ferinţei unor consu­ma­tori pen­tru tot ce-i au­to­mat şi nu necesită efort fizic prea mult“, adaugă el.

Indiferent de alege­re, con­sumatorii încep să se în­depărteze din ce în ce mai mult de vehicule auto sau trans­port în comun şi se orientează către bici­clete şi trotinete, în special pe perioada verii, explică antreprenorul.