Producătorii ecologici din România trebuie să urmeze cererea: retailul modern sau piaţa externă. „Suntem mici, dar trebuie să ne orientăm spre pieţe mari pentru a creşte. Este dificil, dar cu puţină disciplină se poate.“

Autor: Florentina Niţu 20.07.2020

Agricultura ecologică, o nişă ce reprezintă 2-3% din suprafaţa agricolă totală, înseamnă în cifre circa 300.000 de hectare cultivate şi un număr de aproximativ 10.500 de operatori econo­mici. Mai exact, înseamnă volume şi pro­ducători mici care ar trebui să se orienteze fie către retailul modern, fie către ţările cu tradiţie în consumul bio, pentru a se dezvolta, consideră Marian Teleoacă, proprietarul businessului Fuente de la Salud Vasmar.

El a pornit afacerea în urmă cu trei ani din dorinţa de a sprijini producătorii de miere ecologică şi alte produse apicole să-şi vândă marfa, având în vedere că în România consumul de miere este scăzut. Astfel, a creat două branduri proprii – unul pentru piaţa din Spania şi unul pentru piaţa din Marea Britanie – şi a început să comercializeze produse apicole de la trei asociaţii de apicultori români, formate din peste 500 de membri, care produc în sistem ecologic.