Ce impact a avut pandemia asupra pieţei de 700 mil. euro a băuturilor spirtoase. Consumul s-a mutat din HoReCa în online, brandul a cântărit greu în decizia de cumpărare, iar scăderile au mers până la 40%

Autor: Cristina Roşca 05.07.2020

♦ Românii cheltuie anual 700 de milioane de euro pe băuturi spirtoase, fie că e vorba de whisky, rom, gin sau votcă ♦ Piaţa de 1,67 milioane de hectolitri de alcool este împărţită de branduri locale şi mărci internaţionale ♦ Actorii acestei pieţe sunt atât companiile cu operaţiuni de producţie precum Alexandrion sau Prodal ’94, cât şi importatorii BDG, Pernod Ricard şi PP Distributors.

Pandemia de Covid-19 şi-a pus amprenta asupra tuturor industriilor, iar cea a băuturilor spirtoase nu a scăpat nevătămată, închiderea restaurantelor şi barurilor şi precauţia consumatorilor fiind principalii factori care au dus la o scădere a vânzărilor de băuturi tari.

„Businessul a scăzut cu aproape 40% în această perioadă, în mare parte din cauza închiderii totale a canalului HoReCa. Retailul a avut o scădere de 25% în aprilie, pe când mai a fost la nivelul anului trecut“, spune Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România, filiala locală a grupului francez cu acelaşi nume şi unul dintre cei mai mari importatori de băuturi alcoolice din România.