Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Scenariul optimist arată azi că vom termina anul la nivelul lui 2018. Dacă vom reuşi asta, va fi un an foarte bun ţinând cont de contextul actual

Autor: Cristina Roşca 05.07.2020

Retailerul electro-IT Flanco este al doilea jucător din piaţă cu afaceri de 1,2 mld. lei (250 milioane euro) anul trecut, în creştere cu 13% faţă de 2018. Compania are peste 150 de magazine pe plan local, amplasate atât stradal, cât şi în malluri sau parcuri de retail.

Dragoş Sîrbu, CEO-ul retai­lerului de electro-IT Flanco, spune că pandemia a adus o serie de schimbări la nivel de piaţă şi de economie, schimbări menite să îşi pună amprenta asupra consumatorilor şi a businessului pe termen lung. În ceea ce priveşte afacerea pe care o conduce, el e de părere că în scenariul cel mai optimist businessul din 2020 va fi la nivelul celei din 2018, când a sărit pragul de 1 mld. lei.

„Funcţionăm cu toate magazinele cam de două săptămâni (din 15 iunie de când s-au deschis mallurile – n.red.). În perioada de blocaj multe unităţi au fost închise, excepţie făcând maga­zinele stradale.“

Uitându-se în ur­mă la aceste luni el afir­mă că e o pe­ri­oa­dă pe care a estimat-o destul de pesimist, văzând-o neagră chiar. În realitate însă, a fost ceva mai bine. A fost grea, dar mai bună decât a estimat-o compania şi sunt trei motive care stau în spatele acestui lucru. În primul rând, vânzarea pe canale digitale a explodat efectiv. O parte din vânzările din offline s-a mutat în online.