Eugen Păturan, Bata România: Criza ne-a luat cele mai bune luni, cele în care făceam profit. În 2020 vânzările vor scădea cu 30%, iar declinul profitului va fi mai puternic

Autor: Cristina Roşca 24.06.2020

 Omul de afaceri este cunoscut în special pentru că deţine franciza Bata în România din 2003 ♦ El dezvoltă în paralel pe piaţa locală şi brandul AW Lab şi New Balance ♦ În total sunt opt magazine fizice şi unul online ♦ Compania care operează cele trei branduri a avut afaceri de 5,5 mil. euro în 2019, cu 15% mai mici ca în anul anterior ♦ Declinul a survenit ca urmare a închiderii a trei magazine Bata neprofitabile.

Magazinele din România ale Bata, New Balance şi AW Lab, toate operate în sistem de franciză, au fost redeschise acum mai bine de o săptămână, odată cu reluarea activităţii centrelor comerciale şi mallurilor mari.

„Contrar aşteptărilor, vânzările merg bine. Făcusem o serie de estimări de vânzări şi o serie de P&L-uri (estimări de profit şi pierdere – n.red.) destul de pesimiste pentru aceste săptămâni comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2019“, spune Eugen Păturan, antreprenorul care dezvoltă local cele trei mărci de încălţăminte în sistem de franciză.