Urmează Anuarul de business al României. Cei mai mari jucători din economie: cinci giganţi străini controlează 65-75% din piaţa de peste jumătate de miliard de euro a echipamentelor sportive

Autor: Cristina Roşca 16.06.2020

Ziarul Financiar va publica în următoarea perioadă cea de a 15-a ediţie a Anuarului de business al României – Cei mai mari jucători din economie, care va cuprinde topul primelor 10 companii din cele mai importante domenii de activitate.

Piaţa echipamentelor sportive, estimată la 500-600 mil. euro, este împărţită de jucătorii specializaţi precum Hervis, Intersport şi Decathlon, cu magazinele mobobrand – Adidas, Nike -, cu cele online şi cu lanţurile de hipermarketuri. Pe fondul unui apetit crescut al românilor pentru sport, nume noi continuă să intre în România, numărul jucătorilor specializaţi dublându-se în ultimii 4-5 ani.

Cei mai mari jucători specializaţi rămân Decathlon, Intersport şi Hervis, cei trei controlând jumătate sau mai bine din vânzările de profil, conform estimărilor ZF pe baza datelor publice şi a celor statistice. După cifra de afaceri din 2019 în clasamentul celor mai mari jucători îşi fac loc şi FF Group (ce deţine francizele Converse sau Nike) şi Adidas. Cei doi au însă un model diferit de business, ei având în portofoliu în special haine şi pantofi. Ba mai mult, în cazul FF Group, pe lângă branduri de sport există şi unele de modă. Nu există însă date privind cifrele defalcate.