Vânzările de dermatocosmetice în farmacii au crescut cu 7,7% în primele trei luni, la 62 mil.lei. În topul vânzărilor se află şi două branduri româneşti, Farmec şi Ivatherm

Autor: Roxana Rosu 21.05.2020

Românii au cumpărat în primele trei luni din 2020 din farmacii produse dermatocosmetice în valoare de 62,6 milioane lei, cu 7,7% mai mult decât în perioada similară din 2019, Bucureşti şi judeţul Ilfov generând aproape un sfert din consumul naţional, arată datele colectate de compania Cegedim.

Studiul este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei), începând cu anul 2017.

În volum, farmaciile au vândut 1,1 milioane cutii, în creştere cu 8,4% faţă de ianuarie – martie 2019.

Piaţa este dominată de produsele pentru îngrijirea feţei care deţin 41,7% din volumul total al vânzărilor, cele pentru îngrijirea părului (23,1%) şi de cele pentru corp (20,8%). Primele trei segmente deţin peste 85% din volumul total.