Consultanţii de la CBRE: Ne aşteptăm ca orele de funcţionare a clădirilor de birouri să se prelungească. Mulţi chiriaşi vor alege să lucreze în schimburi sau să aibă program flexibil

Autor: Alina-Elena Vasiliu 02.05.2020

Coridoare de circulaţie libere, măsuri specifice de sănătate şi siguranţă, precum filtre UV, huse pentru mânerele uşilor, protecţii pentru butoanele din lifturi, ventilaţie naturală - sunt câteva dintre transformările pe care le vor suferi spaţiile de birouri în perioada următoare, ca o consecinţă a pandemiei de COVID-19.

„Ne aşteptăm ca orele de funcţionare a clădirilor de birouri să se prelungească. Mulţi chiriaşi vor alege să lucreze la rândul lor în schimburi sau să aibă program flexibil. În consecinţă, costurile operaţionale ale clădirilor vor creşte într-un moment în care rentabilitatea este esenţială“, spune Luiza Moraru, head of property management, CEE în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE.

În timp ce accentul pe costurile operaţionale va rămâne relevant în următorii câţiva ani pentru ocupanţi, administratorii de proprietăţi va trebui să vină cu soluţii creative pentru a încorpora costurile privind sănătatea şi siguranţa în bugetele curente.