Multe companii din România nu au fost pregătite pentru lucrul de acasă, pe lângă echipamentele insuficiente, angajaţii nu au nici abilităţile digitale necesare

Autor: Miruna Diaconu 29.04.2020
Multe companii nu erau pregătite pentru a le asigura angajaţilor echipamentul pentru desfăşurarea activităţii de acasă. Pe lângă echipamentele insuficiente, lucrul de acasă a reprezentat o provocare pentru angajaţii care nu aveau abilităţile digitale necesare.România are un potenţial semnificativ să se digitalizeze în anii următori, iar actuala criză a coronavirusului a accelerat procesul digitalizării. “Multe companii au fost complet nepregătite să lucreze de acasă, vânzările de laptop-uri au crescut accelerat în această perioadă, nu eram pregătiţi să lucrăm de la distanţă, iar abilităţile digitale ale angajaţilor vor fi foarte importante. Felul în care vom învăţa şi ne vom educa digital va face diferenţa. Aş risca să spun că este mai important decât să avem infrastructură fizică, autostrăzi, fiindcă şansa noastră este să digitalizăm România şi să învăţăm despre tehnologie pe scară largă”, spune Dan Berteanu, VP of Education, Bittnet Group, în cadrul videoconferinţei Virtualized: HR Survival Kit during & after the pandemic outbreak. Dan Berteanu precizează că unele companii au tăiat complet în această perioadă bugetele pentru educaţie şi training a angajaţilor, iar pe lângă partea de asigurare a echipamentelor necesare desfăşurării activităţii, companiile ar trebui să investească şi în educaţia digitală a angajaţilor, acolo unde este nevoie.