#zftrebuiesarepornimeconomia. Piaţa lactatelor, unde activează 500 de companii, ar putea creşte pe fondul majorării consumului. „Am avut creşteri chiar de peste 67% într-o săptămână. În trei săptămâni am trăit ce nu am trăit niciodată în cei 15 ani de când lucrez în această industrie, discrepanţe foarte mari de la o săptămână la alta“.“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 24.04.2020

Piaţa lactatelor, o categorie unde activează circa 500 de companii, ar putea beneficia în acest an de creş­terea consumului odată cu de­clanşarea pandemiei de COVID-19. Consumul a fost mai mare chiar şi în această perioadă de dinainte de Paşte, în ca­re în mod tradiţional vânzările sunt mai mici având în vedere că mulţi români ţin post.

„Pe piaţa lactatelor în ultimele trei săp­tămâni am trăit ce nu am trăit niciodată în cei 15 ani de când lucrez în această industrie, discrepanţe foarte mari de la o săptămână la alta. (...) Am înregistrat creşteri de peste 67% ale livrărilor doar într-o singură săp­tămână. Peste 100% am înregistrat la lapte UHT, unt, care sunt produse stocabile, noi fiind într-o piaţă a produselor proaspete nu ne aşteptam să avem un impact atât de mare, iar consumatorii să stocheze astfel de ali­mente“, a spus Irina Măndoiu, directorul co­mer­cial al Lactalis România, cel mai mare grup din industria lactatelor de pe plan local, format din companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactate Harghita şi Rarăul, cu afaceri cumulate la nivelul anului 2018 (ultimele date disponibile) de peste 1,2 miliarde de lei, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.