Primele date: vânzările de smartphone-uri din România au căzut cu peste 50% în ultimele 10 zile din martie, iar tendinţa se păstrează şi în aprilie. În primele două luni din 2020, înainte de izbucnirea crizei coronavirusului, piaţa locală de telefoane inteligente se afla în creştere şi ca număr de unităţi, şi valoric

Autor: Adrian Seceleanu 26.04.2020

Piaţa locală de smartphone-uri, care începuse anul cu o creştere de câteva procente a numărului de unităţi livrate şi cu un avans semnificativ din punct de valoric, de aproape 20%, s-a prăbuşit în ultimele 10 zile ale lunii martie, odată cu decizia autorităţilor de a închide magazinele din marile centre comerciale, aplicarea regulilor de distanţare socială dar şi în contextul în care sute de mii de români şi-au pierdut locul de muncă, iar un milion au contractele de muncă suspendate.

Căderea vânzărilor cu peste 50% s-a păstrat şi în luna aprilie - perioadă în care de regulă comerţul cu telefoane exploda, susţinut şi de faptul că mulţi utilizatori alegeau să îşi schimbe smartphone-ul în apropierea sărbătorilor, conform datelor ZF.