Afaceri de la zero. Laurenţiu Dumitrescu şi Robert Mihăilă au creat un abonament la produse pentru animalele de companie, cu o investiţie din fonduri europene. „Cele mai multe comenzi au venit în ultima lună“
♦ Conţinutul cutiilor este personalizat, astfel că sunt luate în calcul aspecte precum talia câinelui sau eventuale restricţii alimentare.
Laurenţiu Dumitrescu şi Robert Mihăilă, doi studenţi la Universitatea de Petrol şi Gaze, respectiv la ASE, au făcut primul pas către propria afacere gândindu-se în ce ar putea investi suma de 33.000 de euro pe care o puteau obţine printr-un program de finanţare la care Robert se înscrisese. Urmărind conceptul de „subscription box“, cutii cu diverse obiecte livrate periodic la domiciliul clientului, cei doi tineri au ajuns să creeze DogBox, un abonament la produse dedicate animalelor de companie.
„Am observat o creştere în perioada aceasta (de izolare – n. red.). Oamenii stau în casă şi fac comenzi pe internet, astfel că afacerea merge foarte bine. Abia recent am început să ne promovăm mai puternic“, a povestit Laurenţiu Dumitrescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Conţinutul cutiei DogBox este o surpriză de fiecare dată, însă regula este să cuprindă două jucării pentru animalul de companie, două pungi cu recompense şi, uneori, un accesoriu.
Ideea businessului s-a născut la sfârşitul anului 2018, când Robert Mihăilă i-a spus actualului său partener în afacere că s-a înscris la un program de finanţare organizat în regiunea Munteniei, dar că încă se afla în căutare de proiecte. Aşa că au ales să lucreze împreună.
„Investiţia a fost această finanţare europeană de 147.000 de lei (circa 33.000 de euro). O treime din sumă s-a dus pe stocul de produse, care sunt importate în principal din ţări ale Uniunii Europene“, spune Laurenţiu Dumitrescu.
Produsele DogBox sunt aduse din ţări ca Germania, Estonia, Cehia, dar şi Marea Britanie. Conţinutul cutiilor este personalizat, astfel că sunt luate în calcul aspecte precum talia câinelui sau eventuale restricţii alimentare. O cutie care face parte dintr-un abonament costă 99 de lei, însă dacă un client îşi doreşte să comande o singură dată, preţul este de 119 lei. La abonament, livrările se pot face o dată pe lună sau mai rar.
„Am primit cam 130 de comenzi până acum, iar cele mai multe au venit în ultima lună. Livrăm în toată România, sunt chiar diverse zonele de unde primim comenzi. Ne aşteptam să fie o concentrare foarte mare în Bucureşti, dar nu s-a creat încă un pol. Avem pachete trimise şi în Sibiu, Cluj, Iaşi, Constanţa.“
Laurenţiu Dumitrescu spune că prezenţa DogBox în mare parte în mediul online este un avantaj în această perioadă de izolare din cauza pandemiei.
„Vrem să transformăm DogBox dintr-o idee de startup într-o afacere solidă şi profitabilă. Ne-am propus ca, în 2020, să avem afaceri de cel puţin 150.000 de lei, deci să depăşim investiţia iniţială. Plecând de la cifrele pe care le avem până acum, e foarte realizabil, depinde cum se vor mai schimba lucrurile“, spune Laurenţiu Dumitrescu.
Robert Mihăilă
O cutie care face parte dintr-un abonament costă 99 de lei, însă dacă un client îşi doreşte să comande o singură dată, preţul este de 119 lei.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.