La ce duce o criză pe şantiere? Construcţiile au „şters” 110.000 de angajaţi din bilanţuri într-un singur an, din 2008 până în 2009, la ultima criză economică. Florin Madar, proprietar Temad: Soluţia pentru criza economică ce a venit, de data aceasta, cu viteza trăsnetului, este să rămânem cât mai mult în normalitatea, realitatea economică

Autor: Alina-Elena Vasiliu 07.04.2020
Lucrările de infrastructură, care în cei mai bine de zece ani care au trecut de la cea mai recentă criză economică, nu au reuşit să mai ajungă la nivelul anului 2008 ca cifră de afaceri, ar putea beneficia de o relansare în urma crizei de coronavirus, sunt de părere actorii din industria construcţiilor. Astfel, lucrările de geniu civil (cod CAEN 42), care includ construcţia drumurilor şi a autostrăzilor, a căilor ferate, a podurilor şi tunelurilor, au ajuns să valoreze în 2018, anul din care datează cele mai recente informaţii financiare raportate de toate companiile, 14,6 miliarde de lei, faţă de 24,4 miliarde de lei în 2008, potrivit datelor centralizate de ZF pe baza informaţiilor furnizate de platforma de analiză a companiilor Confidas. Ca număr de angajaţi, sectorul lucrărilor de geniu civil număra în 2018 circa 56.500 de oameni, în condiţiile în care, în 2008, numărul se apropia de 120.000.