Reţelele moderne au ajuns să controleze 64% din vânzările de bunuri de larg consum. Magazinele de discount sunt motorul. Românii cheltuie anual peste 20 de miliarde de euro pe alimente, băuturi, ţigări, produse de îngrijire personală şi a locuinţei

Autor: Cristina Roşca 26.02.2020

♦ Anul trecut vânzările de bunuri FMCG au crescut doar cu 2,2%, de două ori mai lent.

Comerţul modern, ce cuprinde ma­ga­zinele de tip hipermarket, supermarket, discount, proximitate mode­rnă şi cash&carry, a ajuns să mănân­ce 64% din piaţa bunurilor de larg con­sum. Prin comparaţie, în 2018 cota de piaţă era de 62%, restul fiind în mâinile micilor jucători.

„Din perspectiva cumpărăturilor de pro­duse de larg consum cu destinaţie cas­nică, canalele moderne de retail au continuat şi în 2019 să câştige te­ren în faţa formatelor tradiţionale şi au ajuns la 64% cotă de piaţă”, spun re­prezentanţii companiei de cercetare de piaţă GfK.