EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani. ”În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare”

Autor: Roxana Rosu 17.02.2020

Directorii executivi din sectorul global al serviciilor financiare se aşteaptă ca inteligenţa artificială să fie un motor important de transformare la nivelul întregului segment, conform studiului Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey, efectuat de Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF), şi de Forumul Economic Mondial, cosponsorizat de EY şi Invesco.

„În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare, o tendinţă care este în prezent în ascensiune. Pionieri în adoptarea AI în România au fost acele instituţii financiare care au atins o anumită maturitate organizaţională şi care au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări AI prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi a serviciilor către clienţi”, a afirmat Aurelia Costache, Liderul Departamentului de Asistenţă în afaceri din EY România şi Lider pentru Automatizarea Inteligentă în regiunea CESA.

La nivel global, din rândul directorilor executivi chestionaţi, 77% anticipează că AI va avea o importanţă mare sau foarte mare în cadrul organizaţiilor lor în următorii doi ani.